16 metrik, které by měl monitorovat každý internetový obchodník

Webová analytika je základem každého úspěšného podnikání. Pokud ji neprovádíte, pokud jste nikdy neslyšeli o takových slovech jako „konverze“, „CTR“ a „ROI“, lze říci s velkou jistotou, že slíváte svůj rozpočet do potrubí.

V tomto článku najdete 16 metrik, které jsou nezbytné pro sledování pro měření efektivity internetového marketingu. Všechny z nich jsou rozděleny do 3 skupin: provoz, konverze, zisk. Ukládáme, zapomínáme a začínáme sledovat tyto hodnoty!

PROVOZ

Celkový provoz

Celková návštěvnost webových stránek – to jsou tři základní metriky: návštěvy (sezení), zobrazení (hity) a unikátní návštěvníky. Tyto údaje jsou základní hodnoty účinnosti internetového marketingu, a naštěstí téměř všichni obchodníky je sledují.

Mobilní provoz

Víte, kolik mobilních uživatelů přicházejí na vaše webové stránky každý den? Co když jejich počet je dlouhodobě více než 50% z celkového provozu, a jste ani nemysleli optimalizovat své webové stránky pro mobilní přístroje? Nebo naopak – jste utratili spoustu peněz pro adaptivní navrhování,a nikdo ho nepotřebuje? Musíte sledovat tuto metriku. Alespoň příležitostně.

Zdroje návštěvnosti

Jak se návštěvníky dostávají na vaše webové stránky? Jaká jsou klíčová slova? Ze kterých webových stránek? Ze kterých sociálních sítí? S těmito údaji, můžete si vytvořit užitečný a relevantní obsah a umístit jej na nejúčinnějších platformách pro vaše podnikání.

CTR – míra prokliku

Pokud spustíte kontextové reklamy, musíte sledovat tuto metriku. CTR – to je procento lidí, kteří klikli na vaši reklamu, tzn. přímý ukazatel jeho kvality. Čím vyšší je hodnota reklamy CTR, tím nižší je cena za proklik. Se vypočítává podle následujícího vzorce: CTR = (počet kliknutí/počet zobrazení) x 100.

СРС – cena za proklik

Náklady na přechod na webové stránky inzerenta v systémech kontextové reklamy a některých dalších kanálech s platbou za každé kliknutí. Obvykle záleží na konkurencí v určitém výklenku a v určitém aukci. Existují kategorie, kde je cena za proklik mnohem vyšší, než průměrná. V každé kategorii se náklady na přechod pro některé dotazy jsou mnohem vyšší než pro ostatní vzhledem k jejich zvýšenému transakčnímu potenciálu.

KONVERZE

Selhání

Selhání– to je procentní podíl návštěvníků, kteří opustili webové stránky ihned po dosednutí, nebo kteří si prohlíželi ne více než jednu stránku. Proč musíte sledovat tuto metriku a snažit se ji snížit? Za prvé, vysoká míra selhání může signalizovat špatnou konstrukci/použitelnost webových stránek. Za druhé, vysoká míra selhání může signalizovat nízkou kvalitu provozu (hodně necílového publika). Za třetí, je nutné identifikovat a bojovat proti vysokého procento selhání,protože selhání jsou hodnoceny pomocí vyhledávačů, a tak či onak mají vliv na hodnocení vašich webových stránek.

Hloubka prohlížení

Hloubka prohlížení– to je průměrný počet stránek, které byly zobrazeny všem návštěvníkům. Vypočítá se podle vzorce: prohlížení/návštěvy. Je to jeden z faktorů chování, zvažovaných ve vyhledávačích při hodnocení webových stránek.

Čas strávený na webových stránkách

Průměrná doba strávená návštěvníky na webových stránkách. Čím lepší je obsah, a čím více cílený provoz, tím vyšší je obvykle toto hodnocení. Průměrná doba zdržení návštěvníků je také faktor hodnocení.

Návraty

Jsou to lidé, kteří přidali vaše stránky do oblíbených (nebo prostě pamatuji si vaši doménu) a stále k ní vracejí. Tuto metriku musíte sledovat a zdokonalovat, protože ona „říká“vyhledávačům o tom, jak užitečné jsou vaše webové stránky.

Míra konverze

Máte kvalitní produkt a a vynikající prodejní stránku, a stále jsou „nějak malo“ zákazniků? nikdy nezvýšíte jejich počet, dokud nezměříte a nezkusíte zlepšit míru konverze. Tato metrika se vypočítá jednoduše: (množství dokončených cílových akcí/množství návštěvníků) x 100. Čím vyšší je hodnota, tím lépe.

Zdroje získávání nových zákazníků

Pochopení toho, odkud se vaše nové zákazníky přicházejí, může dát obrovskou výhodu oproti konkurentům, kteří, s velkou pravděpodobností, tuto metriku nesledují.

Cena za získávání nových zákazníků

Náklady na získávání nových zákazníků je obzvláště důležité počítat při provádění nákladných kampaní. Jinak jak pochopíte návratnost své investice? Metrika se vypočítá následujícím způsobem: investice/počet potenciálních zákazníků.

Cena za zákazníka

Pochopení toho, kolik pro vás bude stát každý nový zákazník, dá představu o účinnosti vašich internetových marketingových aktivit. Vypočítá se podle vzorce: veškeré vaše marketingové a reklamní náklady za určité časové období/počet nových zákazníků během tohoto období.

Cena za zobrazení

Cena za zobrazení– to je metrika, která se nejčastěji používá v bannerové reklamě. Poukazuje na cenu za tisíc zobrazení bannerů. Je stanovená prodejce.

ZISK

Celková hodnota zákazníka

Tato metrika ukazuje, jak moc cenný je konkretní zákazníka kolik zisku přinesl společnosti po dobu spolupráce. Vypočítá se podle vzorce: (průměrný zisk za rok x počet let) – náklady na činnosti spojené s získáváním zákazníků. Pokud je tato hodnota negativní, pak je zákazník nerentabilní a musíte se ho vzdát.

ROI a/nebo ROMI

ROI – návratnost vaších investic, ROMI – návratnost vašeho marketingu. Výpočetní vzorce prakticky neliší od sebe a v nejjednodušší formě jsou následující:

Přes zdánlivou jednoduchost vzorců, často výpočty těchto hodnot – to je jeden ze základních kamenů úrazu veškerého internetového marketingu. A tomu existuje řada objektivních důvodů.

Ve většině případů na tržby společnosti budou mít vliv nejen vaše investice, a mnoho dalších souvisejících faktorů (například doba trvání podnikání a velké množství stávajících věrných zákazníků z tohoto důvodu). Marketingové investice do různých kanálů mohou poskytovat synergie výsledků, mít dlouhé zpoždění v navrácení, nebo příjem z nich je téměř nemožné izolovat od příjmů dalších (nemarketingových) aktivit. Vyhodnocení příjmů může být vzato v úvahu správně v jednom období, příjem může zůstat ve společnosti v příštím období a bude mít vliv na index ROI/ROMI, ale marketingové náklady v novém období ve skutečnosti nebyly vynaloženy na udržení tohoto příjmu. Právě proto žádáme vás, aby se nesnažili “přizpůsobit”naše podnikání k těmto vzorcům. Přizpůsobte si tyto vzorce pro sebe. Může být nutné odmítnout výpočty ve spojení celého internetového marketingu, a počítat návratnost jednotlivých kanálů, například kontextní kampaně. Ale v každém případě je třeba provést výpočty ROI/ROMI.

Webová analytika je důležitou součástí internetového marketingu. Umožňuje vám identifikovat problémové oblasti, stejně jako taktiky nejúspěšnější pro vaše podnikání. V důsledku toho budete mít plnou kontrolu nad svým rozpočtem a budete moci přesně změřit účinnost každého z vašich akcí. Zapojit se do webové analytiky, používejte své peníze moudře.