7 užitečných zpráv z Konfigurátorem sestav 2.0 YANDEX

18.ledna 2016 Yandex.Directzahájil beta verzi nového Konfigurátoru sestav— pohodlného nástroje pro sběr a analýzu statistických údajů o všech kampaní jednoho účtu v Yandex.Directu.

Konfigurátor sestav 2.0 (KS 2.0) má stejnou logiku vytváření sestav jako I Metrika 2.0. Pokud již používáte nové rozhraní Metriky, budete mít snadné a pohodlné použití PS 2.0. Tento článek bude užitečný pro ty, kdo se teprve začíná dělat RK a chce pochopit, kam peníze jdou a jak provádět analytiku.

Co odlišuje Konfigurátor sestav 2.0

  • rozmanitá segmentace a filtrování sestavpodle různých ukazatelů;
  • možnost uložit sestavu spožadovaným výkonem;
  • flexibilní nastavení sestav (můžete sestavit vybrané údaje vhodným způsobem, měnit pořadí sloupců).

Jinými slovy, Konfigurátor sestav Direct 2.0 vám umožňuje konstruovat tak zvané dashboardy, pomáhá shromáždit potřebné informace na jednom místě a ve snadno pochopitelné formě.

Co jiného bude v budoucnu:

  1. Bude přidán řez na místě kliknutí.
  2. Zobrazí se funkce porovnání období.
  3. Budete mít možnost přijímání sestavy e-mailem podle rozvrhu.

Analýza statistiky reklamních kampaní

Jste již v účtu? Dostáváme se dolů a stiskneme «Statistika pro všechny kampaně».

Dále musíte jít do « Konfigurátoru sestav2.0».

Princip práce s KS 2.0: existují dva sloupce «ŘEZY» a «SLOUPCE», kde Řezy znamenají to, co analyzujeme, Sloupce – to, čím měříme. Dole je «Podmínka filtraci», která shromažďuje Řezy a Sloupce, což umožňuje flexibilní informační filtrace podle Řezů a z kvantitativního hlediska – ve všech možných jejich kombinacích. Například, podle všechny nebo více kampaní na Vyhledávání, podle konkrétní vyhledávací fráze, podle hodnoty CTR, podle konkrétní plochy,atd.

Podívejme se na celkový obraz pro účet.

První věc, kterou musíme udělat, – vybrat období a typ datového seskupení. Ihned je třeba poznamenat jednou menší, ale nezbytnou námitku – zde je možnost seskupení údaje «Za vybrané období», což není v tradičním KS.Je to velmi užitečné, když se podíváte na statistiku reklamní kampaně za období, například, od únoru loňského roku do února letošního roku jako celek, spíše než za jeden kalendářní rok.

Takže, si vybereme časový interval (období), seskupení – «Za vybrané období». Pokud nestisknete nic jiného a nic nefiltrujete, uvidíte celkové a průměrné údaje pro celý účet jako celek. To je stejné, které zobrazuje «Statistika pro všechny kampaně».

Začínáme hladký ponor.

Sestava č.1: Analyzujeme několik kampaní najednou

Reklamní kampaně v reklamní síti Yandex

Pojďme od jednoduchého ke složitému a podívejme co se děje v kampaních, pracujících v reklamní sítě Yandex. Předpokládá se, že vaše reklamní kampaně jsou rozděleny na vyhledávací a kontextové, a mají informativně značené názvy. Například prodáváte bundy: pro muže a ženy, mezi sezónní a zimní, regiony prodeje – Moskva a Petrohrad.

Bude to vhodné pro řízení reklamních kampaně (RK) a jejich analytiky vytvořit následující RK:

1.      Bundy pro ženy. ZimaVyhledavání Msk;

2.      Bundy pro ženy. ZimaRSY Msk;

3.      Bundy pro ženy. JaroVyhledavání Msk;

4.      Bundy pro ženy. JaroRSYMsk;

5.      Bundypro muže. Zima Vyhledavání Msk;

6.      Bundypro muže. Zima RSY Msk;

7.      Bundypro muže. Jaro Vyhledavání Msk;

8.      Bundypro muže. JaroRSYMsk;

1.      Bundy pro ženy. Zima Vyhledavání Phd;

2.      Bundy pro ženy. Zima RSYPhd;

3.      Bundy pro ženy. JaroVyhledavání Phd;

4.      Bundy pro ženy. JaroRSYPhd;

5.      Bundypro muže. Zima Vyhledavání Phd;

6.      Bundypro muže. Zima RSYPhd;

7.      Bundypro muže. JaroVyhledavání Phd;

8.      Bundypro muže. JaroRSYPhd.

S touto strukturou reklamního účtu můžeme filtrovat podle zadaných kritérií: Vyhledávaní nebo RSY, pro ženy nebo muže, Zima nebo Jaro, Msk nebo Phd, stejně jako vybírat vhodné kampaně z seznamu kampaní. Pokud vaše kampaně se nazývají jednoduše RK 1, RK 2, RK 3 atd.,existuje také možnost odfiltrovat podle strategii zobrazení (pro Vyhledávaní a RSY se budou lišit).

Zvolíme období, seskupení dat, ve sloupci«Řezy» — «Kampaň», ve sloupci«Sloupce» k automaticky vybraným Yandexem přidáme «Konverze» a «Cenu cíle». Dole je velmi důležitá panel «Filtry» a tam je záložka «Podmínka filtraci».

Stiskneme «Podmínku filtraci», dále «Kampaně» (tam, kde je plus – existují vložené záložky) azde můžeme odfiltrovat podle čísla nebo názvu kampaně, či strategie zobrazení reklamy. Budeme filtrovat podle názvu kampaně.

V poli pro zadání názvu kampaně, které se objevilo, ukládáme podmínku «Rovná se» (tj. který je obsažen v názvu) a píšeme «RSY». Otevře se seznam kampaní, které mají kombinaci písmen «RSY», můžete vybrat seznam všech z nich, poté stiskneme «Zobrazit» analyzujeme statistiku všech RKvRSY.

V této etapě to je ještě docela obecná informace a chceme specifiku! KS 2.0 nám pomůže!

Sestava č.2: Účinnost reklam

Klíčové otázky vedou váše potenciální zákazníky k reklamě, reklama vede potenciální zákazníky na vstupní stránku, vstupní stránka motivuje zákazníky do cílové akce (objednávky zboží, podání přihlášky, subskripcik odběru novinek, objednání zpětného volání, atd.). Pečlivá příprava každé z těchto etap je záruka, že dostanete efektivní reklamní kampaň, tj. optimální kvalitu, množství a cenu.

Podívejme se podrobněji, jak reklamy fungují.

Efektivní reklama by měla být jasná, informativní, vyvolávající zájem a přání kliknout, tzn. její click abilita (CTR) musí být vyšší. Vezměme si pro přehlednost RSY.

Pokud v rámci jedné reklamní sestavy vy jste vytvořili více reklam, bude příští zpráva více a méně efektivní, tj. ty, které více klikají (CTR bude větší). K předchozímu souboru nastavení přidáme ve «Řezech»: «Skupiny» a «Číslo reklamy», v «Podmínkách filtraci» vybereme jednu kampaň pro analýzu, stejně jako někdo může potřebovat zapnout filtr na aktivní reklamy, pokud již jsou zastavené.

Ve výsledné tabulce dat uděláme třídění podle reklamních sestav. Z hodnot CTR, konverzi, ceny cílů bude vidět jak fungují různé reklamy ze stejné skupiny, nebo jen reklamy, je-li ve stejné skupině pouze jedna – jaké klikají více. Po přezkoumání těchto informací bude možné pracovat na neefektivních reklamách nebo je vypnout.

Upravovat reklamy můžete zde kliknutím na název skupiny nebo číslo inzerátu a dále v otevřeném okně na tlačítko «Upravit». Chcete-li vidět, jak vypadají reklamy v RSY – vyberte v menu nahoře «RSY».

Jedno z důležité varování: pokud klikněte na tlačítko«Upravit» při stisknutém «Ctrl», otevře se nové okno «Úprava aktivní reklamy», ve kterém bude možné pracovat, a okno Konfigurátoru sestav 2.0 zůstane otevřené. Pokud kliknete bez Ctrl, místo okna se zprávou se otevře okno pro úpravu reklamy, a pokud jste očekávali pokračovat v analýze reklamních sestav, budete zklamáni tím, že budete muset otevřít nové okno a sbírat stejnou zprávu znovu. Dobrá zpráva — Konfigurátor sestav 2.0 má vynikající funkci uložení konstruované sestavy, kterou lze otevřít jedním kliknutím v případě potřeby. Tlačítko «Uložit sestavu» v pravém dolním rohu.

Sestava č.3: Vyhledávácí kampaně — pozicezobrazení

Nyní, když jste poměrně jisti v cílení rozhraní KS 2.0, obraťme se na Vyhledávací kampaně.

Jak víte, ve Speciálním umístění klikají více, a tedy i počet konverzí je také větší než v Záruce (záruční umístění). Proto, pokud si myslíte, že kliknutí a konverzí není dost, má smysl podívat se– kde ve skutečnosti se zobrazují vaše reklamy. VKS 2.0 «Záruka», stejně jako i «Dynamika» jsou označené jedným slovem «Jiné».  Pokud vaše reklama častěji padá do «Jiných», než do «Speciálního umístění» – má smysl zvednout sazbu.

Uvidíte tyto reklamy a když uděláte následující kroky — [Kliknutí na číslo reklamy, pak Ctrl+«Upravit», pak dole «Dále»], přejdete na stránku se sazbami, kde je budete moci upravit. Možná, že ve vašem konkrétním případě je výhodnější umístit na «Záruky» — nastavte sazby podle potřeby.

Sestava č.4: Identifikujeme fráze, které vyžadují studii (nízká CTR a žádné konverze)

Podívejme se, co se děje s vyhledávacími kampaní. A to:

  • statistiku zobrazení (zda se hledají naše zboží uvedením dotazů ve vyhledávacím poli),
  • zda naše reklamy zobrazí těmto lidem,
  • zda je vidí,
  • zda mají zájem z těchto reklam.

Je zde jeden důležitý bod– v případě «pozice umištění»v kampaně RSY,tj.SPECIÁLNÍ UMÍSTĚNÍ nebo ZÁRUKA nefunguje, na vyhledávacích kampaní CTR je třeba hledat ve SPECIÁLNÍM UMÍSTĚNÍ, a proto ještě odfiltrujeme podle Pozici. Ale ve «Řezech» přidáme «Podmínku zobrazení» (v našem případě to bude «Klíčová fráze») a «Číslo reklamy».

Pokud vaše CTR je nízká– méně než 3 – dostáváme méně potenciálních zákazníků, ale za ty, kteří stále kliknou na naše reklamy, platíme víc, než bychom mohli, protože nízká CTR ovlivňuje cenu kliknutí směrem nahoru. A to není možné tolerovat!

Možné příčiny:

  1. Naše reklama se zobrazuje nejen na ty dotazy, které mají cílenou návštěvnost, ale i na ty, kteří mají «odpadkový» traffic. Co dělat? Identifikovat necílové slova v dotazech a odminusovat.
  2. S klíčovými požadavky všechno je v pořádku, ale reklamy se zobrazí tam, kde se vidí meně – v záruce dole nebo v dynamice (tj. ne na první stránce výsledků vyhledávání, a na následných, které se otevírají málo nebo se neotevírají vůbec). Spotřeba není velká, ale taky žádný smysl z reklamy není. Co dělat? Je nutné zvýšit sázky a pracovat na zlepšení hodnocení kvality, což má vliv na pokles ceny. (Viz. Čtvrtá sestava).
  3. S klíčovými požadavky všechno je v pořádku, sazby umožňují zobrazení ve SPECIÁLNÍM UMÍSTĚNÍ, a zároveň CTR je nízká, řekněme<2. Tato «olejomalba» se stává, když jste udělali něco špatné s textem reklam, jako například:
    -oni se ztrací na pozadí dobrých textů konkurentů;
    – máte něco zmatené, a v létě vám se zobrazí text o vánočních podarků. Co dělat? Zkontrolovat reklamní texty, podívat se na texty úspěšných konkurentů, přečíst článek o umění sestavení klikatelné reklamy na našem blogu, a předělat TEXTY!

Pokračujeme konstruovat sestavu — zapneme filtry:  «CTR<3», «Počet zobrazení >300», «Konverze =0».

Uložte šablonu sestavy a použijte jej pro snadnou a rychlou optimalizaci RK. Můžete také uložit sadu filtrů a aplikovat je na různé řezy.

Sestava č.5: Statistika konverzí

V případě, že jsou kliknutí, ale konverze je malá nebo nulová, o znamená, že něco není v pořádku na vstupní stránce. Lidé se zajímají reklamou, klikají na něj, ale na stránce nevytvářejí cílové akce.

Možné příčiny:

  1. Vstupní stránka není relevantní klíčové frazi a reklamě.
  2. Technické problémy se stránkami – stránek se dlouhou dobu nahrávájí, nebo nefungují.
  3. Vstupní stránka je navržena tak, že je obtížné udělat cílovou akce – není jasné, co, kde, kam.
  4. Nabídka na vstupní stránce je zřetelně nižší než nabízí konkurence.
  5. Vstupní stránka obsahuje chyby, nepřesnosti, dráždivé barvy atd., odpuzující lidi.

Co dělat? Pečlivě zkoumat vstupní stránku, vyzkoušet ji, provést audit použitelnosti. Taky jsou velmi užitečné nahrávání webvizora. Nastavení sestavy:

Na tomto snímku je právě vidět, že konverze je nízká, a odpovídajícím způsobem cílová cena je vysoká. Lidé přicházejí na tuto stránku, ale něco se jim nehodí a dělají málo cílených akcí.

Pokud potřebujete identifikovat žádostí o konverze a udržet v ní zvýšenou sazbu, ve «Řezech» přidáme «Podmínku zobrazení», tj.klíčovou fráze, a konverzní filtr děláme> 3. Konverzní fráze je lepší hledat pro každou kampaň samostatně, takže přidáme filtr na kampaň, statistiku které potřebujeme. Můžete si prohlédnout statistické údaje o jakémkoli řezu z filtrem «Konverze=0» (regiony, typ zařízení, obrázky) a provést nezbytné úpravy.

Sestava č.6: Struktura cílového publika

Tato sestava je užitečná pro pochopení struktury Cílového publika, což je velmi užitečné, pokud chcete inzerovat na sociálních sítích.

Sestava č.7: Pro plochy reklamní sítě Yandex

Statistika o kampani má záložku «Podle ploch». Je nutné vypnout zobrazení na plochách, které dávají spoustu kliknutí a nepřiměřeně málo nebo 0 konverzí;i tam, kde jsou hodně zobrazení, ale velmi málo kliknutí, znamená to, že reklamy jsou zobrazeny hluboko dole nebo jsou neviditelné v souvislosti těchto stránek.

Jak nám pomůže s tímto Konfigurátor sestav 2.0: na řezech si vybíráme pouze «Plochy», filtr kliknutí a konverzí. Snímek obrazovky ukazuje, že na těchto plochách máme plýtvání více než 7000 rublů.

Jak rychle získat seznam ploch, které musíte vypnout?

Exportujeme sestavu do Excelu, zkopírujeme sloupec s plochami, přejdeme cestou [Parametry reklamní kampaně, Rozšířené nastavení, Zakázané plochy, Specifikovat, vložíme zkopírované plochy do řádku, stiskneme «Přidat» a dole «Uložit»]. Na těchto plochách, které jsou neefektivní pro naše reklamní kampaň, reklamy už se nebudou zobrazovat.

Co nemůže být vidět ve statistikách Yandex.Directa

Vyhledávací dotazy, které spustily reklamu, vám zobrazí pouze Yandex.Metrika. V konfigurátoru sestav zatím také nemůžete nic automatizovat, pravděpodobně, to bude realizováno v příštích verzích.