Newsletter

Co je email marketing

Snad každý, kdo má e-mailovou adresu, se setkal s nějakou zprávou komerčního i nekomerčního charakteru, která nebyla poslaná jen jemu, ale i mnoha dalším. E-mail marketing spočívá v hromadném rozesílání těchto e-mailů.

Jde o nástroj přímé komunikace se zákazníkem a má velký potenciál, jak s nízkými náklady oslovit velký počet lidi. Jenže…Mnoho společností nedokáže tento potenciál využít. Je běžné, že se obchodník snaží o získání nových klientů prostřednictvím e-mail marketingu, ale výsledek není žádný. Někdy se dokonce dostaví zcela opačný efekt. Snad nikdo totiž nemá chuť navazovat spolupráci s někým, kdo mu posílá „otravné“ e-maily. A přesně tak jsou mnohé newslettery vnímané.

Jak dělat úspěšný e-mail marketing?

„Budu posílat lidem newslettery a určitě alespoň část z nich mé nabídky využije.“ Tato, řekněme si to na rovinu, naivní představa stojí na začátku e-mail marketingu mnohých obchodníků. Ovšem když nepromyslí další aspekty, kýženého úspěchu se nedočkají.

Lidé nečekají, až Vy jim budete zasílat Vaše nabídky, aby je s nadšením četli a reagovali na ně, a to ani v případě, že Vám dali svůj e-mail kontakt a umožnili Vám posílat jim newslettery.

Pokud tento souhlas nemáte, vůbec e-maily neposílejte. Šlo by o spamy a ty mohou být pokutované. Musíte rovněž nabízet možnost odhlásit se z odebírání newsletterů.

Než vůbec začnete e-maily tvořit a rozesílat, zamyslete se nad celkovou strategií marketingu ve Vaší firmě. Z té by měly vycházet. Vytvořte si koncept, aby posílání e-mailů nebylo nahodilé.

A nezapomeňte: Lidé jsou přehlcené nabídkami. Nabízejte jim raději užitečný obsah. Poskytujte jim cenné informace zajímavou formou. Tím vzbudíte jejich pozornost. Že tím nic neprodáte? To by neměl být jediný cíl e-mail marketingu. Navážete s uživatelem vztah, vzbudíte v něm důvěru a on sám bude v ideálním případě vyhledávat Vaši nabídku.

A samozřejmě když už nějakou marketingovou kampaň (včetně té e-mailové) vedete, vždy se soustřeďte i na její vyhodnocování. Jste úspěšní? Kolik nových zákazníků jste touto cestou získali a kolik Vás to stálo?

5 dalších tipů pro úspěšnější newslettery

  • Soustřeďte se nejen na hodnotný obsah, ale i na zajímavou formu. Mějte na paměti, že lidé neradi čtou. Buďte struční a využívejte i obrázky, videa a další vizuální prvky.
  • Dejte si záležet na předmětu e-mailu. Rozhodne o tom, jestli si ho vůbec uživatel přečte.
  • Nepřehlcujte uživatele e-maily. Otrávíte je, i přestože se budete snažit o zajímavý obsah. Vhodné je posílat newslettery s určitou pravidelností.
  • V závěru newsletteru by měla být výzva k akci. Přeci jen Vaše e-maily mají nějaký cíl.
  • Snažte se využívat informací o klientech k tomu, abyste napsali hodnotný e-mail právě pro ně.

Úspěšný email marketing? Obraťte se na nás

Obáváte se, že nedokážete uchopit e-mail marketing „za správný konec“? I Vy byste rádi uspěli v oblasti email marketingu místo toho, abyste internetové uživatele, kteří vám „svěří“ svůj e-mail spamovali a naopak je odradili? My víme jak na to. Kontaktujte nás a společně najdeme vaší cestu e-mail marketingem.